Ga naar inhoud

Ervaringen: zowel konijnen (buiten) als hond als huisdieren


Aanbevolen berichten

Op 27-6-2024 om 17:18, To van de Veluwe zei:

Inderdaad ik denk dat een hond met een jachtinstinct onbetrouwbaar blijft. Zoals je schrijft over jouw honden en wat denk je van een Jack Russell etc.

Boxers zijn geen jachthonden. En ook al heb je kleine kinderen en gaat het heel goed met de honden, je kunt ze niet alleen laten.

Wij hebben Belgische herders en poedels gehad en  meerdere foto's dat de kinderen boven op de hond lagen te slapen of de hond(dwergpoedel) op de babysitter zat.

100% te vertrouwen maar nooit alleen gelaten. Het poedeltje verdedigde zelfs de baby.


Volgens mij ging het ook niet over alleen laten, dat is nooit een goed plan. Boxers zijn geen jachthonden maar als onze boxers een konijn of kat of welk dier dan ook zien buiten gaan ze dit echt achterna en opjagen. Het hoort namelijk niet bij de roedel. Vertrouw ik hem met onze konijnen? 100% laat ik ze samen echt alleen? Nooit! Maar dat is denk ik gewoon gezond verstand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 27-6-2024 om 11:29, Fluff4ever zei:

Interessant de verschillende ervaringen.

Ik zou het zelf niet vol houden om een angstig konijn te trainen op honden contact, geloof ik; té veel zorgen dat het ziek wordt door de stress 🫣

Als het een koppel zou zijn die beide relaxed zijn, dan eerder.

 

Maar, ik merk dat ik het nogal ingewikkeld vind; "wat als het toch problemen geeft".

Voor nu in ieder geval tevreden met alleen de konijnen (en meer gemoedsrust). Of misschien toch kijken naar andere dieren dan een hond. 

 

Is en blijft ingewikkeld, nooit makkelijk en het is alleen maar goed dat je er niet te makkelijk over denkt. Ik denk al jaren over een tweede hond en dat doe ik ook niet omdat ik het nu niet kan opbrengen om het goed te trainen denk dat de combi met twee konijnen en twee honden samen TE veel van mij vergt (dus niet onmogelijk maar wel voor mij nu) en daarom ook de keuze gemaakt het niet te doen. Dus goed dat er geen ondoordachte keuzes gemaakt worden.  

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .