Ga naar inhoud

Zowel graven als zand wegduwen in zandbak


Aanbevolen berichten

Ik vindt zo fascinerend om bij Fifty is zijn grote ren te zitten en Fifty vindt dit (denk,hoop)ik ook leuk.

Hij springt regelmatig bij mijn benen op schoot en hij komt soms ook een likje uitdelen als hij bij mijn neus in de buurt is.Ik zit vrijwel naast zijn zandbak en volg hem ook graag bij zijn zandbak ritueel…. Fascinerend is dat graven vanzelf sprekend maar hij schuift ook vaak zijn zand met zijn voorpootjes vooruit en maakt het dan mooi glad.

kan er jammer genoeg niets over vinden…weet of herkent iemand dit 🤭

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier schuiven ze ook, naast het graven. Scarlett is dit jaar vele malen meer gemotiveerd om te graven.

Ze ruikt immers lekkers, dus het is altijd dezelfde gang richting de wortels van de planten/onder het hekje door.

Lodewijk graaft soms achter haar, soms erbij. Het is idd heel leuk om ze zoveel plezier te zien hebben. ❤️

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze Lappie maakte mijn dochters bed altijd zo fanatiek op of af😜 om er vervolgens met een flop in te gaan liggen. Het liefst nog met haar er in. 🥰

 

De kleine doet zijn bedje alleen af en gaat dan liggen. Leeuw maakt het dan weer op en gaat er ook bij liggen. Het is geen zand maar het graven en duwen is dus het zelfde alleen dan de luie versie 😂

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 11-6-2024 om 21:16, Fifty zei:

weet of herkent iemand dit 🤭

Toen de vorige konijnen nog in een zeer grote open ren woonden, groeven ze hele holen. En ook dat schuiven hoorde er bij. Ik had een rode voederbal waar ik wel eens brokjes in deed. Op een gegeven moment kwam die in zo'n hol terecht. Dat moest wel want in de hele ren was de bal nergens meer te vinden. Ik begreep er niets van. Ik met een stok in dat hol gevoeld. Voelde niets. Het hol was te diep. Ik ben in de ren bezig en wat zie ik tot mijn grote verbazing. Een van de twee konijnen was bezig zand omhoog te werken en daar zat ook die bal bij. De bal kwam weer gewoon in de ren te liggen. Hij had er wel een hele hijs aan. Haha.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 12-6-2024 om 11:59, Evee zei:

En een kuitje graven om in te floppen, soms om te rollen (zandbad voor de vacht)? Maar in de zomer ook even graven naar koeler zand en dan flop, een lekker koel ligplekje 😁

Doen ze hier ook. Ze vechten (niet letterlijk uiteraard) om een stukje van 30x20 zoiets. 😅😅

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen Aya en Verdi zijn ook 2 echte gravertjes. Verdi is volop bezig met graven en Aya kan het zand dan weer heerlijk wegschuiven. Dat is altijd mooi om te zien, hoe die 2 aan het werk zijn tijdens het graven. Vooral Verdi kan daarbij nog eens een kuiltje graven en er vervolgens dan heerlijk in te gaan floppen. Dit vooral in de zomer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .