Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hoiii, ik heb een nijntje die we 1x in de zoveel tijd wassen(deed mijn zusje altijd)

Ik krijg het niet over mijn hart om hem zelf te wassen maar zijn poten en zn kontje zijn bruin..

Onze nijntje loopt los in huis en in tuin wanneer wij de deur openzetten dus ik denk dat hij daardoor sneller vies word.

Raden jullie het aan om hem toch te wassen? Hoe gaan jullie hiermee om?want ik merk angst bij hem zodra we hem in bad wassen.

Geplaatst:

Nee absoluut je konijn niet wassen! Ze kunnen zichzelf heel goed schoonmaken. Wassen zorg alleen maar voor meer stress. Bruine pootjes en een wat bruine kont van het zand is normaal. Zo lang het maar geen keutels zijn. 

Geplaatst:

Als het 💩 is,  alleen de bibs met ongeparfumeerde babydoekjes schoon maken. Alleen als het echt harde kak is en niet af gaat dan doe ik alleen de bibs in een badje met speciale konijnen shampoo.

Nooit zomaar gaan wassen omdat er wat zand of modder aan zit. Kunnen ze makkelijk zelf. Is ook helemaal niet goed voor hun vacht om te wassen. Je zou eventueel met een zachte borstel even over de pootjes kunnen gaan als het opgedroogd modder is. 

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .