Ga naar inhoud

Slaaphok gladde ondergrond


Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik heb 2 hele lieve, speelse (slopende, vooral het vrouwtje) Ze hebben een hele grote slaaphok maar ook een hele gladde ondergrond. Toen ik het hok had gekocht. Had ik de keus om te kiezen wat ik wilde maar ik heb dit( weet niet precies wat het is) gekozen voor het makkelijk schoonmaken maar niet wetend dat het zo glad voor ze zouden zijn. Ik heb al hennep geprobeerd met stro maar dat is nog steeds te glad en nu heb ik een hennepmat met daarop stro. Opzich heel fijn maar ze maken het ook stuk, wat ik niet erg vindt maar daardoor wordt het ook weer glad voor hun. Hebben jullie een betere alternatief of ideeën?

 

 

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn schuilhok heeft een bodem van planken. Planken geven kieren en ook vanwege het mogelijke knagen ligt er een stuk vinyl op de bodem die goed weggewerkt is in de hoeken. Als bodembedekking gebruik ik een flinke laag hennepvezel. Als het vinyl zichtbaar wordt omdat ze met kracht wegspringen dan herverdeel ik de hennepvezel weer zodat het afdekt. Nu elke ochtend ongeveer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik bakken van traliekooien (cavia hokjes) in de zelfgemaakte schuilhokken. Die hebben ook wel gladde bodem, maar ik gebruik altijd een combinatie van 2 soorten bodembedekking er in, waardoor ze er geen last van hebben. Meestal houtkorrel, back 2 nature of hennepvezel met daar overheen een laag stro. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk om jullie reacties te lezen! Ik had het hok vrijdag schoongemaakt. En allemaal stukken van de hennepvezelmat te vinden. Ik vind het voor mijn konijnen echt geen succes terwijl ik heel veel stro gebruik maar toch weten ze het te vinden om aan te knagen, terwijl ze genoeg te hebben om te knabbelen. Ik gebruik al hennep voor de plasbakken dus nu heb ik dat ook gebruikt voor het nachthok met stro er over heen. En moet zeggen. Ben daar heel tevreden daar over. Hennep gaat wel heel hard zo met zo´n grote nachthok maar dit is toch wel heel veel fijner.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak de wc iedere week schoon en vaak maak ik het nachthok om de week helemaal schoon. Wel probeer ik iedere week de meeste poepjes eruit te halen en bij te vullen. Ze plassen niet maar ze poepen toch nog wel regelmatig in het nachthok. Zou het helpen als ik vaker de wc schoonmaak dat het nachtok schoner blijft? Maar 1x in de 2/3 maanden is een groot verschil met mij dan in iedergeval! Mijn konijnen liggen ook echt heel vaak boven te slapen terwijl ze genoeg de ruimte hebben. Ik weet niet hoe dat bij jou is? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 uren geleden, Roosss zei:

Ik maak de wc iedere week schoon en vaak maak ik het nachthok om de week helemaal schoon. Wel probeer ik iedere week de meeste poepjes eruit te halen en bij te vullen. Ze plassen niet maar ze poepen toch nog wel regelmatig in het nachthok. Zou het helpen als ik vaker de wc schoonmaak dat het nachtok schoner blijft? Maar 1x in de 2/3 maanden is een groot verschil met mij dan in iedergeval! Mijn konijnen liggen ook echt heel vaak boven te slapen terwijl ze genoeg de ruimte hebben. Ik weet niet hoe dat bij jou is? 

De 2 toiletbakken maak ik iedere dag schoon. Daar zitten 2 handen hennepvezel in. In het schuilhok zit echt een dikke laag nog ivm winter. Ze liggen daar wel omdat ik iedere ochtend kuiltjes zie waar ze hebben gelegen. Ik denk dat ze straks als de nachten warmer worden ze het hok dan minimaal gebruiken. Ik doe er binnenkort een klein laagje in met minder stro. Het hok is 1x1mtr.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ohh oke! Ik heb overal een dikke laag in 🙈 maar ik ga proberen ook wat minder te gebruiken wel natuurlijk dat ze nog steeds comfortabel liggen. Maar vind het echt wel fijn om jouw reactie te lezen! En het nachthok ligt inderdaad nog steeds goed bij dus misschien hoef ik het dan pas over een maand te verschonen! 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .