Ga naar inhoud

Raad vragen van de konijnenvrienden


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal

Ik hebt voor mijn konijn zoutblok gekocht en en hooibal aan haakje en ik heb hooi en groene haver in gedaan  en hij eet goed en af en toe yoghurt dorps geven en stukje banaan . Doe ik goed of kan jullie mijn adviezen gegeven

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi, leuk dat je er bent! Het zoutblok kan je terugbrengen of weggooien. Dat mogen konijnen niet hebben. Groene haver kan je als extraatje geven of gemengd door het hooi, zelf heb ik het nog nooit gekocht dus weet er niet zoveel van. Konijnen mogen het in ieder geval hebben. Vers hooi is het belangrijkste. Een stukje banaan is ook echt af en toe lekker als extra, maar daar zit veel suiker is net als bij andere soorten fruit. Yoghurt drops zou ik ook niet geven. Hier kan je meer informatie vinden: https://www.bunnybunch.nl/informatie/voeding-van-een-konijn 

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Heel goed van je dat je hier informatie zoekt. Dat is een teken dat je om je konijnen geeft. Je hebt er toch wel twee en minstens één gecastreerd? Een vriend of vriendinnetje is het beste dat je je konijn kan geven.

Geef absoluut geen zoutblok en haal dat direct weg. Yoghurtdrops ook niet geven! Heel af en toe een klein stukje banaan is niet erg maar konijnen moeten zo min mogelijk suiker eten. Kies een goed soort konijnenvoer. Geen gemengd voer maar zoiets als Supreme science selective. En dan ook niet te veel. Ik geef één handje per dag voor twee konijnen. Verder krijgen ze bij mij paardenbloemblad, wortelloof, duizendblad, munt, basislicum, munt. Minstens drie verschillende groenten per dag.

Hier op de site is genoeg te vinden: Daar worden voorlopig al je vragen beantwpprd!

https://www.bunnybunch.nl/informatie/category/konijnen-voeding

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .