Ga naar inhoud

bultje onder kin / voorpoot schudden


Aanbevolen berichten

Helaas zit het mijn konijntje niet allemaal mee. Hij heeft het Ec parasiet/zere hakjes/traanoog/gebitsproblemen. Hij is dinsdag bij de DA geweest om zijn tand te slijpen (hij heeft nog 1 boventand) waarover ik aan het nadenken ben om die ook te verwijderen. Nu is hij gister bij de trimster geweest en die voelde een bultje onder zijn kin aan de rechter kant (bultje is niet zichtbaar). Ook schudt hij ineens erg veel met zijn voorpoot maar loopt er wel nog op. Ik heb de DA gebeld en we kunnen dinsdag pas terecht. Iemand ervaring met een klein bultje onder kin? Het voelt een beetje als een soort kliertje en zit los. En iemand enig idee waarom hij zo schudt met zijn voorpoot (de beweging die ze vaak maken na het schoonmaken). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen hebben geurklieren onder de kin. Vandaar dat ze ook kinnen op nieuw territorium, met de kin gaan ze dan over objecten om hun geur er aan af te geven, "van mij".

Zo een klier kan ook verstopt raken of ontstoken. Misschien dat er zo iets is?

Een abces zou ook kunnen, zeker als er al gebitsproblemen bekend zijn. 

 

Kan het schudden van het voorpootje zijn dat hij wil krabben omdat hij pijn of jeuk heeft? Of denk je dat er iets met het pootje of gewricht is daar? 

 

Goed dat je een dierenarts afspraak hebt gemaakt.

 

Lastig he, van die konijntjes die wat complexere gezondheidsproblemen krijgen? Ik wens je veel sterkte en beterschap. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor je reactie! Zoiets las ik inderdaad ook op internet, dus ik hoop na alles wat die wel heeft dit een onschuldig kliertje is. Het zit mij toch niet helemaal lekker dus laat het inderdaad wel voor de zekerheid even nakijken. 
 

Met zijn poot vind ik het lastig om aan te geven waarom die dat doet. Hij loopt er wel gewoon op maar zodra hij stilstaat schudt hij er even mee. Ik mag zijn poot ook gewoon aanraken. Hij krabt inderdaad wel wat meer achter zijn oren. 
 

Het vraagt inderdaad veel aandacht en verdriet met zich mee. Het is zo’n lief konijntje die je dit absoluut niet gunt. Ook vraag ik mij soms af waar ik goed aan doe. Zoals het nog een keer laten opereren aan zijn gebit (3e operatie inmiddels) of om de 2 maanden laten slijpen. Ook ben ik een voorstander van vaccineren maar omdat hij al zoveel problemen heeft ben ik bang dat hij doodziek gaat zijn van een vaccinatie. Nu zag ik op een lijst op dit forum dat Wilhelmina DA erg goed is alleen momenteel alleen ‘vaste’ klanten helpt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

Is het een hangoorkonijn? Die hebben vaker oorproblemen.

Het is een teddy dwergkonijn maar hij is gister getrimd dus misschien jeuk van losse haren? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
  • 2 weken later...
Op 15-6-2024 om 23:30, jazz123 zei:

Hoe is het afgelopen.

Hi! Sorry ik zie nu pas je berichtje. Natuurlijk was het bultje weg toen we bij de DA aankwamen. De DA heeft alles goed gecontroleerd en gaf aan dat het wellicht een speekselklier was. Dit kan dus komen wanneer een konijn stress ervaart, trek heeft of gebitsproblemen (wat bij hem dus het geval is). 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .