Ga naar inhoud

Welk model konijn heb jij?


Aanbevolen berichten

Toen ik gisteren naar mijn etende konijnen keek, viel mij op dat ze eigenlijk allemaal een verschillend model hebben 😂

 

Ik bedoel, als je van bovenaf naar beneden kijkt op je konijnen. Wat voor vorm hebben ze dan?

 

Zo is Sofie echt een peertje om te zien van bovenaf 🍐

Zij is best slank en atletisch gebouwd, hoewel ze eigenlijk net een tikkie te zwaar is. Dat zit vooral op de heupen als je van bovenaf kijkt. 

Maar ja, ze is de meest brutale als het om eten gaat 😂

 

Brenda is gewoon een ovaal, een mango dus 🥭 

 

Terwijl Harold meer een soort halter-vorm (doppinda vorm) heeft 🥜 

Brede borst, smal in het midden en dan weer een bredere bips. 

 

 

Ik ben dus wel eens benieuwd, wat voor model konijntjes hebben jullie? En hoe zou jij de vorm omschrijven? 😄 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Lappie2 zei:

Ik zal vanavond eens kijken hihi. 

Leeuw was de bollie wollie en de kleine een lange dunne. Beetje een marter vorm of rat😜 

 

 

Leeuw nog steeds een bollie wollie 😜 van voor en achter en midden bijna geen verschil hihi.

 

Kleine is nu meer gespierde lange worm. Heeft nu wel een beetje bilpartij gekregen. Kan bij beiden geen vorm benoemen 😂

Zal deze week eens een foto maken van boven af. Ze zijn nu wel beiden even groot...of klein..hihi

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bedoelde meer het model van het lijfje 😉

Ik heb ook rasloze konijnen. Maar als ik van bovenaf naar beneden op mijn konijnen kijk hebben ze allemaal een andere vorm. Een peertje, een pinda enz.

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Do is lang en smal. Meer het doppinda-model dus. Zij is dus atletisch gebouwd. Ik heb een keer eerder een konijn gehad die lang en smal was en atletisch, Flodder. Do is wel een halve kilo zwaarder en groter dan Flodder was.
 

De anderen waren boller gebouwd. Dobby is ook echt bol van model. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, Evee zei:

Een appeltje? 😅

Haha het ligt er aan hoe hij zit of ligt. Gisteravond bekeek ik zijn vorm nog eens goed vanaf boven gezien en toen ze aan het eten waren en toen dacht ik, ik doe hem tekort om hem echt bol te noemen 😉 

 

Het is ook echt een konijn die ervan geniet om overdag lekker in het schuilhok op/in het stro te liggen snoezen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha, wat grappig dit. Ik vond Britt altijd echt een peertje. Smal van voor, en brede heupen. Heerlijk konijntje was dat. Van de rest weet ik het niet zo goed meer, maar ik weet nog heel goed dat ik Britt altijd met een peertje vergeleek. 

 

En ik heb ze net eens bekeken, maar wij hebben alleen maar peertjes. Nala is ook een beetje een peertje, maar die heeft ook de 'scherpere' lijnen van het hoofd van een wild konijntje. Die zijn vaak wat hoekiger ofzo. Galaxy heeft een heel rond hoofdje met een, in vergelijking met Nala, heel plat neusje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij keken altijd wat meer dat het hele model als we het over ze hebben - i.p.v. bovenaf kijken waar jullie het nu over hebben.

 

ScarlettBulldog.jpg

 

Scarlett is een bulldog. Ze staat altijd zo met brede pootjes (vaak nog meer uit elkaar), heeft sowieso de Vlaamse brede bouw en wil kennelijk altijd graag imponeren.

Van bovenaf is ze denk ik, vooral een doppinda, maar wel echt breder boven dan de meeste konijnen. Ze heeft echt flinke 'schouders'.

 

LodewijkDweil.jpg

Lodewijk is de dweil, hij ligt er echt zo vaak zo  bij, als een lange ranke slanke dweil. Als hij zijn kop en oren naar beneden heeft, is het helemaal zo'n: "het leven is echt zwaar hoor"-puber uitdrukking. Hij zou breder worden in de schouders, omdat hij ouder wordt, maar dat is echt maar minimaal gebeurd. Van boven zie je dus ook dat hij vrij slank is en blijft, maar hij heeft wel flink gespierde achterpoten volgens de dierenarts, maar dan Scarlett, hoewel zij er breder uitziet. Zijn voorpoten e.d. zijn ook flink slanker vergeleken met die van haar. Van bovenaf is het een uhm... licht peertje?

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

De vorm kan inderdaad per moment wisselen, maar dan is het meer de houding die ze hebben, die je benoemt. 

"het broodje" "de blob" "croissantje". Dat soort benamingen 😉 van Daisy kreeg ik net "gesmolten konijn" als benaming voor lekker plat op de grond liggen door 😂

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)
Op 5-6-2024 om 14:29, Evee zei:

De vorm kan inderdaad per moment wisselen, maar dan is het meer de houding die ze hebben, die je benoemt. 

"het broodje" "de blob" "croissantje". Dat soort benamingen 😉 van Daisy kreeg ik net "gesmolten konijn" als benaming voor lekker plat op de grond liggen door 😂

 

Ik vind Scarlett niet alleen qua houding (ze kan natuurlijk ook dweilen), maar qua vorm ook echt wel een Bulldog. Maar misschien is het omdat ik nooit een hond heb gehad. Ik vind dat ze op een bepaalde dezelfde manier op haar pootjes staat en dezelfde soort bouw heeft. Al heeft een Bulldog geloof ik wel een kleinere kont 😅.

 

Gesmolten konijn kennen wij ook, want Scarlett smelt als je haar aait, dus dat is heel schattig. Duidelijk anders dan Lodewijks dweil.

aangepast door bunnyempress
Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uren geleden, bunnyempress zei:

 

Ik vind Scarlett niet alleen qua houding (ze kan natuurlijk ook dweilen), maar qua vorm ook echt wel een Bulldog. Maar misschien is het omdat ik nooit een hond heb gehad. Ik vind dat ze op een bepaalde dezelfde manier op haar pootjes staat en dezelfde soort bouw heeft. Al heeft een Bulldog geloof ik wel een kleinere kont 😅.

 

Gesmolten konijn kennen wij ook, want Scarlett smelt als je haar aait, dus dat is heel schattig. Duidelijk anders dan Lodewijks dweil.


Handig, dan kan Lodewijk haar opdweilen.

  • Haha 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .