Ga naar inhoud

Koud en lusteloos konijn


Aanbevolen berichten

Ik kwam vanmorgen bij mijn konijntjes en eentje bleef er zitten en toen ik hem aaide was die ook vrij koud en nat, pas toen ik hem probeerde op te tillen bewoog die pas, wat zou ik het beste kunnen doen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts bellen! Dit is een teken dat er echt iets mis is, en dit is spoed. Bellen dus en zorgen dat je in korte tijd bij de dierenarts kan komen.

 

Denk ook even terug: heb je gisteren al signalen gezien? Wanneer is er voor het laatst gegeten, hoeveel uur geleden? Zijn er keutels te zien en zo ja zijn ze normaal of afwijkend?

 

Ik zou zelf in afwachting tot je terecht kan bij de dierenarts het konijn ook even binnen halen, eventueel in een reismand, en dan met snugglesafes er bij om het konijn warm te houden.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste dat je wil weten is of je konijn onderkoeld is, zo klinkt het wel.

 

Dat is echt spoed, een goede dierenarts zorgt dat je meteen terecht kunt, binnen een uur!

 

Koud en nat is een slechte combinatie, opwarmen en zorgen dat de vacht droger wordt, middels een handdoek is verstandig om direct al te doen, zoals al werd aangegeven.

 

Ik weet niet waar de nattigheid zit, ongelukje met water? Bij de konijnen moet je wel denken aan ziekte, zo gauw de (binnenkant) achterhand/komt nat is. Toch kan alleen een natte vacht ook voor onderkoeling zorgen en dat kan hele nare gevolgen hebben.

 

Hoop dat je inmiddels al bij de dierenarts terecht kon. Voor de toekomst, de dierenarts of assistent(e) kan je leren hoe je de temperatuur van een konijn opmeet. Dit kan gewoon met een mensen thermometer, maar je hebt ze ook voor dieren.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden, To van de Veluwe zei:

En hoe is het afgelopen?

Bij de dierenarts zagen ze niks geks, hij heeft pijnstilling gekregen en iets voor de darmen. Ook hebben ze hem even opgewarmt. Nu zit die lekker binnen en eet ook al weer wat hooi en drinkt ook al water. Gelukkig niks ernstigs aan de hand.

Nogmaals bedankt voor de reacties.

  • Vind ik leuk 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat het goed gaat!

 

"niets ernstigs aan de hand" vind ik toch wel wat makkelijk gezegd, een konijn dat niet eet, onderkoeld is, dat kan in 24 uur levensbedreigend zijn met dood als gevolg.

 

Maar gelukkig is het goed gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .