Ga naar inhoud

Dierenarts verzekering


Aanbevolen berichten

Hoi

ik ben een nieuw lid ….Jaschenka .

ik sinds kort een lief jong mannetjes konijn Fifty 🤭ik wordt nl bijna 50😜

Hij is mijn eerste konijn en het klikt al best goed.

nu is hij van 4-3-2024 en ben van plan hem binnenkort een eerste check te geven bij een dierenarts.

En later zal hij🙈gecastreerd moeten worden ivm evt nog een nijn erbij.

nu zie ik overal dierenverzekering voorbij komen om onverwachte kosten te dekken….vooral FIGO…zie je veel.

iemand ervaring met een dierenarts verzekering of een dierenverzekering?

 

graag wil ik ook wat tips mbt dierenartsen in omgeving Spijkenisse.

ik kijk nu naar Anicura in Hoogvliet 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom! 😃
 

Het afsluiten van een dierenverzekering ligt er een beetje aan of je een kwakkelnijn krijg 🫣

Ik heb van FIGO (voorheen PetPlan en toen ook de enige waar konijnen kon verzekeren) de Plus verzekering en die is ca. €300,-. Let wel: voor castratie heb je dus het extra pakket nodig.

 

Mijn voedster was een beetje een kwakkelnijntje (mag ze vrolijk met haar kattenbak gooien voorbij de regenboog brug 🌈) dus voor haar heb ik de kosten er wel uitgehaald. Mijn manneke heeft, even afkloppen, momenteel nergens last van, dus eigenlijk betaal ik dat bedrag “voor niets”.

 

Maar vooral spoeddierenartskosten zijn erg hoog. 
 

Qua dierenartsen de meeste weten alleen het ultra basic van konijnen. Er is een lijst met konijnkundige dierenartsen op het forum.
Mocht je, net als ik, geen konijnkundige dierenartsen in de buurt hebben: vertrouw je instinct! Als ik dat gedaan had, was mijn nieuwsgierig Aagje er misschien nog. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of je een verzekering afsluiten of niet is een keuze. Over het algemeen betaal je aan verzekering een stuk meer dan dat het oplevert, dat is ook het verdien concept natuurlijk.  

Het is alweer even geleden dat ik mij er in verdiept heb maar een paar jaar terug waren de verzekeringen ook heel beperkt in hun vergoedingen. Preventief kreeg je vrijwel niets vergoed en de problemen die vaak voorkomen ook niet of niet volledig. Kijk dus wel goed naar wat je kiest en wat er wel en niet onder valt. 

En het ligt ook aan je situatie. Als je zelf makkelijk een buffertje spaargeld 500 a 1000 euro per konijn) hebt voor je konijnen en ook relatief makkelijk kan aanvullen na je het uit geeft, zou ik verzekeringen niet aanraden. Lukt je dat niet, dan kan het een slimme keuze zijn. 

 

Voordeel van niet verzekeren is dat als je konijnen mooi gezond oud zijn geworden, je dat geld nog hebt 😉

Bij een verzekering betaal je altijd, ook als je niets hebt. 

 

Anicura staat als keten niet zo goed bekend. Dat wil niet zeggen dat elke dierenarts daar dan niet goed is. Maar qua systeem er achter en vooral kosten en kunde bij spoed, zijn daar veel horror verhalen over. 

 

In dit topic delen andere konijnenbaasjes dierenartsen die ze als konijnkundig ervaren:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me ook een keertje verdiept in de konijnenverzekering van Figo. Ik heb een redelijk probleemkonijntje thuis maar kwam er inderdaad achter dat ze de meeste preventieve behandelingen niet vergoeden ook dingen die vaak voorkomen niet. Zo heeft Milo, mijn konijntje, bijvoorbeeld last van een afwijking aan zijn tanden, kosten hierdoor worden bijvoorbeeld niet vergoed. Mijn overweging was uiteindelijk dat een spaarpotje per konijn verstandiger is. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 26-5-2024 om 14:43, Fifty zei:

Iemand ervaring met een dierenarts verzekering of een dierenverzekering?

Kijk wat een verzekering je per week/maand/jaar kost en leg dat geld apart en spaar het op. Ik denk dat je dan wel goed zit door niet te verzekeren. Het is net wat @Evee zegt. De verzekering gaat er met de winst vandoor en als je dan ziet hierboven dat ze nog niet alles vergoeden, zou ik het wel weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hebben het nagekeken vlak na de adoptie van de konijnen.

Eerste probleem was dat ze wilden weten hoe oud het konijn is, wat nogal een probleem is bij gedumpte konijnen.

Verder hebben we toen gekeken naar de opties, maar castratie zat er niet tussen destijds (dat is €300-500 gemiddeld) en de vaccinaties volgens mij alleen bij het duurdere pakket.

Wij hebben toen besloten om het niet te doen, ook omdat we al een potje hadden.

 

Tot nu toe zijn ze sinds december 2022 bij ons.

Voor Scarlett hebben we aan kosten gehad: 1x castratie (was al bekend), 2x vaccinatie (was al bekend), 1x spoed i.v.m. verslikking (was niet zo leuk - maar goed afgelopen en dat vonden we belangrijker. We hadden het kunnen laten zitten, maar ik wilde per se weten dat alles ok was), 1x stukje haar scheren.

Voor Lodewijk hebben we aan kosten gehad: 2x vaccinatie (was al bekend), 2x stukje haar scheren, 1x honingzalf, 1x röntgenfoto's (moet vanaf nu jaarlijks) en pijnstilling (moet dagelijks).

 

Al met al hebben we wat meer kosten gehad dan verwacht, want mijn jeugdkonijn zag naast de jaarlijkse vaccinaties de dierenarts 2x in zijn leven. 1x voor antibiotica en 1x om zijn nagel dicht te laten branden (zus ongelukje gehad met hem bij het nagelknippen). Maar alsnog zitten we onder de kosten voor de verzekering, want die was €10 per maand voor het goedkoopste en €20+ voor het duurste.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .