Ga naar inhoud

Roofdieren en konijnen


Aanbevolen berichten

Vaak lees je hier op het forum: bij ons zijn geen roofdieren in de stad of in ons dorp. Zeg dat toch niet te gauw.

Vanavond was ik in Houten., midden in een nieuw woonwijk en daar was bij de mensen waar ik was van de week 's avonds om 18.30 uur een wezel in de tuin gezien.

Vermoedelijk op de kippen afgekomen die in een hokje in de tuin zitten. Ze waren erg verbaasd. Nooit gezien. Tja, ze komen dus op dieren af.

Dus zeg maar nooit: nooit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

de kippen weg geroofd.

Dit gezin had de kippen nog geen week en wonen al zo'n 18 jaar daar maar nu zagen ze dat beest nog en ook op de foto gezet. Dus kwamen natuurlijk op de kippen af zoals bij jouw vriendin. Alleen kon hij (nog) niet bij de kippen.

Zo zullen ze ook op konijnen afkomen.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik kijk er eigenlijk niet zo gek van op hoor, roofdieren zitten overal in Nederland. Zeker de stad is een fijne plek voor wezels en marters omdat wij met ons afval veel ratten/muizen aantrekken, daar komen ze natuurlijk ook op af.

 

Ik woon centrum Utrecht en zie ook weleens buizerds overvliegen. Toen we de konijnen net hadden heb ik 's ochtends weleens marterdrollen in de tuin en 1x pootafdrukken van een marter aan de buitenkant van het nachthok gevonden. Dat laatste vond ik wel heel eng 😛 Ze proberen het vaak een paar keer en als ze eenmaal doorhebben dat er niks te halen valt, komen ze niet meer terug.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .