Ga naar inhoud

Mijn konijn EET haar speelgoed op...


Aanbevolen berichten

Goedemorgen iedereeeen,

 

Ik heb onlangs een paar van die knaagballen etc. gekocht voor mijn konijnen zodat ze wat te doen hebben, maar in plaats van knagen eten ze het echt op volgens mij. Ik zie ze kauwen en dat stukje is dan ook echt gewoon weg. Op die knaagballen staat dat ze het niet mogen opeten... Ze etrn volgens mij het karton ook op. Wat moet ik doen? Ze krijgen genoeg eten. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!!

 

Bedankt alvast!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat voor knaagballen bedoel je? Als ze niet eetbaar zijn, zou ik ze weghalen uit het verblijf.

 

Er bestaan wel vele soorten sloop-speeltjes voor konijnen. Dat zijn vaak ballen of andere producten gemaakt van grassen, hooi, wilgenhout en andere veilige knaagsoorten. Konijnen knabbelen en knagen graag, dus regelmatig knaaghout aanbieden en andere dingen die ze mogen slopen is wel aan te raden. 

 

Karton eten is op zich niet heel slecht, als ze maar niet te veel eten. Het kan wel verstopping geven. Konijnen die er gevoelig voor zijn en/of die snel problemen met de spijsvertering hebben kun je beter geen karton geven. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uren geleden, Evee zei:

Konijnen die er gevoelig voor zijn en/of die snel problemen met de spijsvertering hebben kun je beter geen karton geven. 

Ik heb het altijd snel weggehaald. Ik durf het er niet op te wagen. Net als met kool/klaver. Dat wil ik ook niet proberen voor het geval dat.

Als ik iets van karton geef, blijf ik er een poosje bij en haal het dan weg. Het zijn niet alleen knaagdieren maar van mij zijn het ook omnivoren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .