Roos_knijn Geplaatst: 17 mei Geplaatst: 17 mei Hallo allemaal , ik ben hier vrij nieuw i wil binnen kort een konijn aanschaven voor binnen in huis wat is goede voormaat hok voor binnen Quote
Roos_knijn Geplaatst: 17 mei Auteur Geplaatst: 17 mei hoi wat is het beste voormaat hok voor een nieuwe konijn wat ik binnen kort wil aan schaffen Quote
Evee Geplaatst: 17 mei Geplaatst: 17 mei Voor een koppel heb je een verblijf van minimaal 4 vierkante meter nodig. De meeste mensen kiezen voor een hok met ren combinatie of een ren met een schuilhok er in om aan voldoende ruimte te komen. De informatie over konijnen verblijven staat hier: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenhok-kopen-maken-tips Quote
Dee_Dee Geplaatst: 21 mei Geplaatst: 21 mei Wat Evee zegt: minstens 4 vierkante meter. Alleen zo’n hok van de dierenwinkel of online shop is niet voldoende. Zo’n hok stamt uit de tijd dat mensen konijnen hielden om ze op te eten, dus wil je niet dat ze bewegen. Daar krijgen ze spieren van, zo taai 😉 Door omstandigheden is mijn manneke een binnenkonijn geworden. Hij is 100% free roam, maar hier heb ik bewust voor gekozen. Ik bedoel, als je huisdieren neemt dan weet je dat er soms meubels aangetast (?) worden. Vraag maar onder andere aan mijn gordijnen, salontafel, voetenbank en hoeken van de muren (die zijn nu beschermd). Dus als je je nijnen binnen wilt houden, zorg dat je je kamers bunny proof maakt. Konijnen zijn sociale wezens; je kan ze dus niet alleen houden. Laat je niet afleiden door wat je op social media ziet. Knuffelen voor een konijn is heel anders dan wat wij als mensen er onder vinden vallen en wat we (of althans ik) gewend was met honden en katten. Het gaat (hier althans) op hun tijd. Ik voel me altijd wel vereerd als mij gevraagd wordt om te aaien. Optillen vinden ze niets. Ik zou bijna willen laten zien hoe mijn manneke mijn arm heeft toegetakeld toen ik hem optilde om in zijn mand te doen. Het zijn rare beestjes (als ik dat mag zeggen). Ik ben opgegroeid met honden, heb katten gehouden en konijnen zijn heel heel anders. Niet dat ik mijn manneke zou wegdoen. Hij is heel schattig, ookal soms een beetje agressief en wilt hij in broeken en enkels bijten en vindt hij mij alleen aardig als ik iets lekkers voor hem heeft.😅 Dit hele relaas is eigenlijk een beetje (oftewel TL;DR) weet waar je aan begint 🙂 Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.