Ga naar inhoud

Is dit gevaarlijk voor knagende konijnen?


Aanbevolen berichten

Ik was wat bescherming aan het aanbrengen rond de jonge wilgenboompjes. Niet zozeer tegen wilde konijnen want die kunnen daar niet bij komen maar meer tegen het beschadigen door de bosmaaier. Ik heb zo'n bosmaaier en dan ben ik bang dat ik de dunnen stammen beschadig.

Toen dacht ik: mmmm zou dat soms ook iets zijn om bijv. poten van het hok te beschermen? Er staat op het kaartje: tegen konijnen maar ik vermoed dat mijn knaaghazen toch aan dat plastic gaan knagen.

https://betuwebomen.nl/p/boombeschermer/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou denk ik toch eerder voor aluminium profieltjes gaan. Ik vermoed dat een wild konijn direct ergens anders heen gaat, omdat het toch niet lekker smaakt. Een nieuwe boom of wat anders lekkers zoeken. Maar bij een huisdierkonijn in een verblijf is het waarschijnlijker dat het een ''projectje'' is geworden, en dan maakt de smaak minder uit. Ik zou bang zijn dat ze plastic binnenkrijgen, het lijkt me ook niet echt mooi staan. Als ze willen, denk ik dat ze er ook wel doorheen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uren geleden, Lollie zei:

Ik zou denk ik toch eerder voor aluminium profieltjes gaan.

Allereerst: fijn dat je weer terug bent van 'weggeweest', Lollie!!

Ik heb nu ijzerdraad om de poten van het hok gewikkeld. Daar blijven ze nu van af Het staat niet mooi maar het valt niet echt op omdat het de achterste poot is. De voorste laten ze met rust.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .