duyynijn Geplaatst: 15 mei Delen Geplaatst: 15 mei (aangepast) Hoi allemaal, Ik zie dat onze nijntje bij zijn keutels de laatste dagen vaak een oranje plasje zit. Heeft iemand een idee wat het kan zijn? Kan dit door kleurstof komen in voeding of snoepjes?? Ps dit zie ik niet zo 1 2 bij zn wc. 15 mei aangepast door duyynijn Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 15 mei Delen Geplaatst: 15 mei Dat kan door voedsel komen (bijv. Rode biet) Maar ook door medische oorzaak. Onderaan deze pagina staat er info over https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnenkeutels 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 15 mei Delen Geplaatst: 15 mei Ik zie dat wel eens als ze wilgen gegeten hebben. Ik meen dat het bij wortels ook voor kan komen maar dan moeten ze wel heel veel wortels eten. Ik geef ze nooit zoveel. Maar bij wilgen eten, zag ik het dus. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 16 mei Delen Geplaatst: 16 mei Ja en bij weegbree en salie heb je het sowieso ook, zo zie je maar, er is best wat voeding dat voor verkleuring zorgt. Het kan inderdaad ook ziekte betekenen, meestal kijk je dan het eerst richting blaas of nieren. Bloed herken je meestal wel, omdat dit zich minder goed vermengd met de urine dan voeding die urine een kleur geeft. Mocht je toch ander gedrag zien dan normaal kun je urine opvangen en laten testen. Voeding voor konijnen mag toch geen toegevoegde kleurstof meer hebben?Dus dan zou dat moeten komen doordat er bijvoorbeeld wortel of biet in is verwerkt. Dat gebeurt veelvuldig. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
gaatjeniksaan Geplaatst: 18 mei Delen Geplaatst: 18 mei Simba en beauty hebben weleens oranje plas als ik ze iets geef wat ze niet gewend zijn. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten