Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Hey hoi! Laatst lag er plastic van een stro zak in het hok. Ik weet niet zeker of mijn konijn Flappie t heeft opgegeten maar daarom dit topic. Vanochtend toen ik m’n konijnen eten ging geven lach Flappie op de grond en wou niet eten toen ik het gaf. Even later toen ik naar me oma ging ging me zus ff met de konijnen door de tuin heen lopen enzo maar toen zag ze dus het plastic. Flappie lag nog steeds op

de grond en m’n zus zeg dat z iets hoorde borrelen. Ik weet niet zeker of hij nu plastic op heeft. ( t plastic lag dr in de avond daar voor nog niet en in de ochtend ook niet dus het moet er in zijn gewaaid?) als t zo is dat mijn konijn plastic op heeft wat moet ik dan doen en als t niet zo is wat moet ik doen want hij eet niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dierenarts bellen! Dit klinkt niet goed, mogelijk een gasbuik. 

Plastic is geen konijnenvoedsel. Afhankelijk van hoe veel / hoe grote stukken hij heeft gegeten kan dat zeker voor spijsverteringsproblemen zorgen. 

Als hij op de grond ligt en niet wil eten, klinkt dat echt als afwijkend gedrag. Hoe lang is hij al zo? Zorg dat je binnen de grens van 12 uur niet eten bij een dierenarts terecht kan, want je wil niet dat de darmen stil vallen en Flappie komt te overlijden. Sterkte er mee! Laat je weten hoe het afloopt? 

Hier meer informatie over wat te doen als je konijn niet eet:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijn-eet-niet-een-stappenplan-wat-te-doen

image.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

• 2 weken later...
Geplaatst: (aangepast)

Hey hey! We hebben de dierenarts gebeld en zijn daar heen gegaan maar die kon niks vinden. Toen we weer thuis waren hadden we even de hele tuin voor hun open gezet en Roos en Flappie en weer samen door de tuin gerend en lekker gek gedaan. Ook heeft flappie weer gegeten! Maar ik snap nog steeds niet hoe dat plastic daar kwam en waarom Flappie niet at..

aangepast door Flappieenroos
Even anders
  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden, Flappieenroos zei:

maar die kon niks vinden.

Heel fijn dat je ons laat weten hoe het afgelopen is. Bij mij eten ze ook wel rubber. Ik zag dat er aan het onderste randje van het blik (van stoffer en blik)  geknabbeld was. Als ze op de catcube zaten, zouden ze er met veel moeite bij kunnen. Het is goed afgelopen maar het blik heb ik daar weggehaald. Ook als je schoonmaakt, moet je goed opletten. Want alles wat anders is, vinden ze interessant. En veel dingen vinden ze kennelijk eetbaar.

• Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .