Bunnielove Geplaatst: 3 mei Delen Geplaatst: 3 mei (aangepast) Kan je koppelen op geen neutraal terrein? Ik heb nu een koppel, gecastreerde ram en gesteriliseerde voedster. Kan ik een ander koppel er gaan bij zetten eerst met tussenschot en daarna allen bij elkaar? Dus daarna samen op het terrein van het koppel dat ik al heb of moet dit echt op neutraal terrein. Heb namelijk geen plaats voor dit dan te doen.. 8 mei aangepast door Evee titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 mei Delen Geplaatst: 3 mei Nee, dat is niet aan te raden. Zeker niet bij een complexe groepskoppeling. Waarom wil je er een ander koppel bij zetten? Zo simpel is het echt niet om tot een groep te komen. Hier staat uitleg over groepskoppelingen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnielove Geplaatst: 3 mei Auteur Delen Geplaatst: 3 mei 4 uren geleden, Evee zei: Nee, dat is niet aan te raden. Zeker niet bij een complexe groepskoppeling. Waarom wil je er een ander koppel bij zetten? Zo simpel is het echt niet om tot een groep te komen. Hier staat uitleg over groepskoppelingen: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen Omdat er veel konijntjes een nieuwe thuis zoeken en als ik dan op Facebook een konijnenkoppel zie voorbij komen.. denk dan dat het beter zal gaan als ik als nieuwe konijnen een koppel bij voeg dan eentje bij mijn koppel.. dan heeft elk een “partner” Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 3 mei Delen Geplaatst: 3 mei Ik snap die gedachte, maar zo simpel werkt het niet. Niet elk konijn kan in een koppel, koppels hebben een drukkere stijl en niet alle konijnen vinden dat fijn. Het kan ook zo zijn dat je probeert er konijnen bij te zetten en daarmee de rangorde tussen je huidige koppel zo verstoord dat zij niet meer samen kunnen. Konijnen die in groepen leven moet je eigenlijk stuk voor stuk uitzoeken op wat past. Als je jouw koppel naar een opvang zou brengen om een viertal van te maken, kan het zomaar zijn dat één van je eigen konijnen echt niet past in een groep. Wat doe je dan? Hopen dat ze nog als koppel kunnen, of dat konijn afstaan? En wat als ze toch later uit elkaar vallen? Kun je ook twee of drie aparte koppels houden? Als je echt heel veel ruimte hebt, heel veel budget, ook voor meerdere konijnen een flinke dierenarts rekening kan betalen, meerdere ruime verblijven kan en wil maken, dus zin hebt en ruimte hebt om huisvesting voor meerdere koppels en groepen te realiseren als het op een bepaald moment niet meer gaat en er uit elkaar moeten... dan zeker doen! Maar als dat niet zo is zou ik het bij een fijn, rustig, stabiel koppel houden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bunnielove Geplaatst: 7 mei Auteur Delen Geplaatst: 7 mei Ik heb een koppel konijnen, beiden 1 jaar, voedster gesteriliseerd en ram gecastreerd. Ik wil konijntjes helpen die ergens weg moeten. Daarom mijn vraag. Is het beste een ander koppel bij mijn koppel te voegen? Of beter kans op slagen als ik een voedster bij mijn koppel doe? Dacht dat mss beter gaat als ze elk hun partner hebben? Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 7 mei Delen Geplaatst: 7 mei Er bestaat grote kans dat je onrust teweeg brengt in je eigen koppel. Heb je ruimte voor twee koppels? Er is hier op het forum genoeg te vinden over koppelen van meerdere konijnen. Het wordt eigenlijk altijd afgeraden. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 mei Delen Geplaatst: 8 mei Ik heb je vraag even samengevoegd met het topic dat er al was hier over. Mijn antwoord blijft namelijk ook hetzelfde. Quote Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.