Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Vraagje, mijn konijnen hebben een forse kaakafwijking, ze zijn ook al een aantal keer geopereerd aan abcessen. Uit rontgenfoto's blijkt dat de kiezen volledig door de kaak groeien en er aan de onderkant uitsteken. Is er iemand die hier raad mee weten of ervaring mee heeft wat ik nu moet doen want ik wil ze graag helpen mijn lieve schatjes!! wie heeft info?? gr patty

Geplaatst:

Ach gossie toch.....Ik leef zo met je mee.

Ik heb er hier eentje met vaak haken aan de kiezen en dat is al zo verschrikkelijk zielig.

Helaas weet ik niets om je te helpen, maar hoop dat er snel iemand reageert die je verder kan helpen.

Succes en groetjes van mij,

Geplaatst:

De kiezen zouden getrokken kunnen worden. Dan kan het konijn alleen nog tot pap gemaakt voedsel kunnen eten. Ik heb hier wel dingen over gelezen, maar niet altijd met een succesvolle afloop, helaas.

Als het echt zo ernstig is dat er niets gedaan kan worden behalve symptoombestrijding, dan ben ik bang dat je op den duur toch zult moeten gaan nadenken over euthanasie. Dat is natuurlijk heel moeilijk, en het zou fijner zijn als er toch nog een andere oplossing is. Maar om de haverklap eetproblemen en abcessen... je moet je afvragen of je je konijnen dat wel wilt aandoen.

Ik heb hier trouwens ook het enorm misselijkmakende gevoel dat deze konijntjes het resultaat zijn van ongecontroleerde (brood)fok met inteelt :(

• 1 maand later...
Geplaatst:

Ik heb zelf een konijn met olifantstanden. Iedere maand (soms was het zelfs 2 weken) moest hij geknipt worden omdat hij dan niet meer kon eten. De tanden groeiden helemaal uit zijn bekje en in zijn gehemelte, echt heel zielig. We hebben hem toen laten opereren en hij heeft nu geen voortanden meer (op eentje na, die was afgebroken tijdens de operatie) Hij is nu erg gezond en we moeten hem alles geraspt en in kleine stukjes geven. Hardvoer kan hij wel gewoon.

Ik denk dat jij dit ook zou moeten overwegen. De kans is natuurlijk dat hij sterft en het kost ook aardig wat geld (ik geloof dat het 120 euro kostte bij mij). En ik weet ook niet of hij zonder kiezen wel geraspt voedsel en hardvoer kan eten zoals mijne dit kan aangezien hij dan niet meer kan kauwen. Ook doen niet alle dierenartsen dit omdat het wel een ernstige ingreep is, bij mij is er speciaal een andere dierenarts gekomen om hem te opereren. Hopelijk heb je hier wat aan?

Misschien zou je je dierenarts hierover kunnen informeren?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .