Forsa Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart Heb jij een soort van EHBO kit in huis voor je konijntjes? Bv iets van medicijnen tegen pijn, darmproblematiek of verband etc. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart Er is een artikel op de website hier, over dit onderwerp: https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnen-EHBO Dit zit er in die van mij: Wij hebben redelijk wat huisdieren, en ik heb dus gewoon een dubbel keukenkastje in gebruik voor de dierenspullen. Daar staan bijvoorbeeld ook de voerbakjes enz. in. Maar ook de EHBO spullen. Makkelijk voor de pak dus bij een noodgeval. Bij mij zit er in het konijnen ehbo kastje: snugglesafes icepods oude handdoeken spuitjes, diverse maten en soorten dwangvoer thermometer (vrij simpele van kruitvat, deze) tekentang en tekenhaak diverse kammen (fijne vlooienkam en diverse kammen en borstels voor vachtverzorging) scharen voor vachtverzorging nagelschaartje Anti-myiasis Verbandmiddelen voor wondverzorging (in principe delen ze gewoon in wat wij voor onszelf hebben liggen 😉, maar voor de dieren heb ik ook altijd een rol zelfhechtende bandage er in zitten om een grotere wond makkelijk te kunnen verbinden. Dat kleeft namelijk aan zichzelf.) Stethoscoop Wat via de dierenarts is, maar ik wel heb staan ivm de gezondheidsgeschiedenis van de konijnen hier: pijnstillers (metacam) fenbendrops (ivm EC konijn) ciseral metocloral oogzalfjes en een fles speciaal gesteriliseerd water om oogjes te spoelen Wat je ook kan toevoegen is wat kleine zakjes met diverse soorten kruiden & kleine (proef)zakjes van andere merken konijnenvoer. Maar omdat ik de webwinkel hier op de site run heb ik daar toch altijd makkelijk toegang toe, dus dat ligt bij mij niet in de EHBO kast. Verder liggen er ook nog wat spullen van de hond & katten in, maar bovenstaande is wat ik echt voor de konijnen heb. Ik heb trouwens ook een babyweegschaal in huis om de konijnen & kat makkelijker te kunnen wegen. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 8 maart Delen Geplaatst: 8 maart Mooie lijst. Zelfhechtende bandage kende ik niet. Wat ik veel gebruik maar dan voor de kat is de tekentang. Nu al weer diverse keren een teek uit zijn kop gehaald. Seizoen begint vroeg. Ik heb van die koevoetjes. Die werken veel fijner dan die knijptangetjes. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Forsa Geplaatst: 8 maart Auteur Delen Geplaatst: 8 maart 5 uren geleden, Evee zei: pijnstillers Of andere medicatie zal wel niet zonder recept te krijgen zijn? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart 6 uren geleden, Forsa zei: Of andere medicatie zal wel niet zonder recept te krijgen zijn? Nee die producten komen er eigenlijk pas in nadat je een keer problemen hebt gehad met de konijnen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart (aangepast) Ik heb Icepods, een snugglesafe, medicatie die ik nog had liggen, dwangvoer, anti-myasis. Ik heb ook medicatie meegevraagd van de dierenarts tijdens de vaccinatie. Gewoon voor het geval dat. Ik heb een nagelschaartje maar ze slijten hun nagels zelf af op de klinkers 9 maart aangepast door Cheeta26 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Forsa Geplaatst: 9 maart Auteur Delen Geplaatst: 9 maart Goeie tips. Waardevol. Als ik me in lees kom ik uit bij de toch wel gevaarlijke gasbuik. Daar bestaat geen zelf-medicatie voor? Net zoals wij een rennie nemen bv Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart (aangepast) Er zijn leden hier die genoeg ervaring hebben om zelf te gaan dokteren met een gasbuik. Ik raadpleeg altijd eerst de dierenarts want ik durf dat niet aan 9 maart aangepast door Cheeta26 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Kolino Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart Gasbuiken zijn wel meteen het lastigste, gas kan verschillende oorzaken hebben. Ik durf dat wel een paar uur aan, maar als ik dat binnen een x aantal uur (zeg 6) niet verbetert krijg, bel ik de dierenarts toch wel. Ook al heb ik stapels ervaring en weet ik veel, ik heb geen ogen met röntgenvisie. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Marjoleink Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart Volgens mijn dierenarts geldt voor pijnstillers bij konijnen niet "baat het niet dan schaadt het niet" dus ik bel altijd eerst even om te overleggen. Temperatuur opnemen doe ik niet, mijn fijne motoriek is niet geweldig, dus ik begin er niet aan. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Forsa Geplaatst: 9 maart Auteur Delen Geplaatst: 9 maart Kunnen konijnen zo'n gas luchtbel niet zelf kwijt? Ze kunnen zich niet ontluchten middels boeren of winden? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Cheeta26 Geplaatst: 9 maart Delen Geplaatst: 9 maart 2 uren geleden, Forsa zei: Kunnen konijnen zo'n gas luchtbel niet zelf kwijt? Ze kunnen zich niet ontluchten middels boeren of winden? Nope Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Evee Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart 14 uren geleden, Forsa zei: Kunnen konijnen zo'n gas luchtbel niet zelf kwijt? Ze kunnen zich niet ontluchten middels boeren of winden? Nee. En konijnen kunnen ook niet overgeven. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
knaagjeknabbelsuddenly Geplaatst: 10 maart Delen Geplaatst: 10 maart https://www.bunnybunch.nl/forums/topic/100098-wat-zit-er-in-jouw-konijnen-ehbo-doos/#comment-2207919 Ik weet niet hoe je moet linken naar een topic, maar ik heb een poging gedaan😂. Heb je dit topic al gezien? 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten