Ga naar inhoud

Konijn eet slecht. HELP!


Aanbevolen berichten

Hey! Ik heb een voedster van 2 jaar oud, gered van een familie waar ze werd mishandeld. Ik heb haar nu 4 maanden, en heb verder mn hele leven al konijnen gehad. 
Ze kreeg slechte voeding, maar sinds ze bij mij woont krijgt ze goede pellets, groenvoer, hooi etc. 
Ze heeft nooit echt eetproblemen gehad bij mij, heel soms als er teveel verandering was dat ze voor 3 dagen niets at, maar daarna at ze gewoon weer goed.
Alleen nu eet ze haar pellets vrij wel amper, niet niets, maar wel heel slecht. Ze eet wel hooi, en groenvoer. Vandaag had ik haar bakje bij gevuld, en er 2 snoepjes op gedaan. Die at ze wel?
Vind ze haar pellets niet meer lekker, of vind ze ze saai worden? Ik kan niet weer voer veranderen lijkt mij? Hoe maak ik haar eten weer interessant? Ik heb speeltjes en alles al geprobeerd. !!

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn ervaring is niet of kieskeurig eten het eerste teken dat er gezondheidsproblemen zijn. Ik zou dus een afspraak bij een konijnkundige dierenarts adviseren. 

Een konijn dat 3 dagen niets eet... en dat overleeft? Dat vind ik heel bijzonder. Konijnen hebben een spijsverteringsstelsel dat altijd in beweging moet blijven en als een konijn 24 uur niet eet, dan sterft het meestal. De darmen zijn heel moeilijk weer op gang te krijgen als die stil zijn gevallen. Op dit moment eet ze hooi en groenvoer, dus is er nog geen spoed, maar ik zou dat zelf niet afwachten en bellen naar de dierenarts voor een afspraak. 

  • Mee eens! 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

35 minuten geleden, Evee zei:

In mijn ervaring is niet of kieskeurig eten het eerste teken dat er gezondheidsproblemen zijn. Ik zou dus een afspraak bij een konijnkundige dierenarts adviseren. 

Een konijn dat 3 dagen niets eet... en dat overleeft? Dat vind ik heel bijzonder. Konijnen hebben een spijsverteringsstelsel dat altijd in beweging moet blijven en als een konijn 24 uur niet eet, dan sterft het meestal. De darmen zijn heel moeilijk weer op gang te krijgen als die stil zijn gevallen. Op dit moment eet ze hooi en groenvoer, dus is er nog geen spoed, maar ik zou dat zelf niet afwachten en bellen naar de dierenarts voor een afspraak. 

Ja ik vind het dus ook heel vreemd, ik ga gelijk bellen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .