Ga naar inhoud

Kleine, Leeuw, Kip en (🌈Lappie🖤 )


Aanbevolen berichten

19 minuten geleden, mammafelina zei:

Rijd je in 1x of gaan jullie ergens overnachten?

Ik vindt het een verschrikkelijk takken eind rijden elke keer 🙈 wij moeten ongeveer 1250 km 🚘

Ja we doen het in 1 x. Eerste helft mijn vriend en 2e helft ik. Het is zo.n 1000km voor ons. Vooral het Poolse gedeelte is zwaar op de terug weg. En Duitsland saai hihi

Vroegahhh reed ik het zelf om de zoveel maanden en dan snachts met een baby maar nu niet meer hoor 😵  beetje jammer dat de airco het niet meer doet maar voorlopig ff genoeg geld uitgegeven aan het koekblik🤑 we hebben ARKO (alle ramen kunnen open) 🤪

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

7 minuten geleden, Lappie2 zei:

Duitsland saai hihi

Haha dat vindt ik ook altijd 😂 komt geen eind aan dat land.

 

8 minuten geleden, Lappie2 zei:

snachts met een baby

Wij hebben het ook regelmatig s’nachts gereden met en zonder baby’s, maar weet nou niet of ik dit veel beter vind.

 

Wij rijden van ons huis in Nederland naar een hotel. Als we in Zgorzelec de grens over gaan is dat bij hotel Jan en als we bij Olszyna de grens over gaan overnachten we bij van der Valk Berlijn. Voor ons beide even duur ivm personeelskorting van mijn man. 
 

Alvast een voorspoedige reis gewenst en heel veel plezier in Nederland ❤️

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Lappie2 zei:

Dit doet de Kleine altijd als ik opruim🤪 Vaak merk ik het niet en zit ik bijna bovenop hem met mijn 🍑 🙈

 

Wees blij dat het nog niet is misgegaan. 🫣

 

Ik ben dus wel in mijn 🍑 gebeten door Lodewijk.

Hij stond achter me (niet gezien), terwijl ik een middellange rok aanhad, ik controleer de waterbak, dacht dat er iets in zat ofzo, dus ik ga door mijn hurken om ff te checken of het een stukje hooi is of een vlieg ofzo. Konijn dat opeens niets meer ziet, want mijn rok valt over de grond en dus in paniek raakt. Wat doet die angst haas... *Hap* Nou, ik was niet blij en stond gauw weer rechtop. Vervolgens 's avonds aan mijn man vragen of hij ff kon kijken, want het deed nog fiks zeer. Blauwe plek, maar gelukkig niet door de huid heen.

 

Nu zeg ik elke keer tegen Lodewijk dat hij geen pervert moet zijn en weg moet blijven als ik een rok of jurk aanheb 😛 Soms kruipt hij er toch nog wel onder, maar dan blijf ik dus mooi staan 😛 

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, mammafelina zei:

Haha dat vindt ik ook altijd 😂 komt geen eind aan dat land.

 

Wij hebben het ook regelmatig s’nachts gereden met en zonder baby’s, maar weet nou niet of ik dit veel beter vind.

 

Wij rijden van ons huis in Nederland naar een hotel. Als we in Zgorzelec de grens over gaan is dat bij hotel Jan en als we bij Olszyna de grens over gaan overnachten we bij van der Valk Berlijn. Voor ons beide even duur ivm personeelskorting van mijn man. 
 

Alvast een voorspoedige reis gewenst en heel veel plezier in Nederland ❤️

 

Mijn baby was overdag vreselijk actief en haatte de maxicosi. Snachts sliep ze tot het voedings tijd was. Nu 17 jaar later kan ze snachts en overdag slapen 🤪🤣

 

Is idd wel fijner als je een slaapplek hebt halverwege. Vooral als je nog zo.n eind door Polen moet. Voor ons is het nu 2,5 uur vanaf de grens. 

 

Dankjewel 🤗

 

17 uren geleden, bunnyempress zei:

 

Wees blij dat het nog niet is misgegaan. 🫣

 

Ik ben dus wel in mijn 🍑 gebeten door Lodewijk.

Hij stond achter me (niet gezien), terwijl ik een middellange rok aanhad, ik controleer de waterbak, dacht dat er iets in zat ofzo, dus ik ga door mijn hurken om ff te checken of het een stukje hooi is of een vlieg ofzo. Konijn dat opeens niets meer ziet, want mijn rok valt over de grond en dus in paniek raakt. Wat doet die angst haas... *Hap* Nou, ik was niet blij en stond gauw weer rechtop. Vervolgens 's avonds aan mijn man vragen of hij ff kon kijken, want het deed nog fiks zeer. Blauwe plek, maar gelukkig niet door de huid heen.

 

Nu zeg ik elke keer tegen Lodewijk dat hij geen pervert moet zijn en weg moet blijven als ik een rok of jurk aanheb 😛 Soms kruipt hij er toch nog wel onder, maar dan blijf ik dus mooi staan 😛 

Ohja dat verhaal ken ik nog 🙈🤪

Bad wabbit 🤣 Ja als ze hard bijten doet dat echt een tijdje zeer🥴 En dan ook nog op zo.n plek 🍑....

 

Kleine heeft nog nooit gebeten (Jinx) en Leeuw 1 of 2 keer. 1 keer omdat hij geaaid wilde worden en ik niet op tijd aaide en 1 keer omdat ik in de weg zat volgens hem🙄 

Lap deed het bij de dierenarts maar begon me gelijk kusjes te geven toen ik auwww zei🥰

 

Kleine zit altijd op de gekste plekjes als ik opruim. Maar dit is zijn favoriete en mijn rug🤪

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister had ik een half radijsje in plakjes gesneden en 2 blaadjes. 

 

Ik weet nog goed dat Leeuw daar verzot op was toen hij net bij ons kwam en daar natuurlijk kak van kreeg. Toen wisten we nog niet dat hij het zo zwaar had.

 

Ik kwam aan met het schoteltje waarvan de Kleine direct weet yessssss iets lekkersssss🤩 Deed een paar over de top binkies en Leeuw stond in het midden. Kleine springt over hem heen met een Binkie en trapte keihard met zijn achterpoten (hoop perongeluk) op Leeuw zijn rug. Leeuw keek even ongemakkelijk en Kleine direct likjes gegeven... Toen natuurlijk direct naar radijs. Knabbel knabbel mnjammnjam...Leeuw kwam er naartoe ...keek ernaar, rook eraan en hij keek zo zielig met zijn koppie maar beneden en at het niet op.

 

Zou hij nu weten dat hij er niet tegen kan? Want behalve wat hij wel kan eten raakt hij echt al het andere niet aan wat ik zo af en toe aanbied... Deze keer aapte de kleine hem niet na gelukkig want hij had het in rap tempo op👍 Het blijft zielig maar ben wel blij dat de kleine het wel eet nu ondanks dat grote broer niet eet.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, Lappie2 zei:

Zou hij nu weten dat hij er niet tegen kan? Want behalve wat hij wel kan eten raakt hij echt al het andere niet aan wat ik zo af en toe aanbied...

 

Ik geloof best dat Leeuw snapt wat goed voor hem is. Zeker omdat hij ook heel relaxt is met het schoonmaken en borstelen.

 

ik denk alleen wel dat het ligt aan hoe slim je konijn is.

 

Ik merk met Scarlett echt 100% dat ze slim is Ze herkent de kontjes check al maanden, dus hup, staartje omhoog, kan ik er beter bij. Ze heeft af en toe van die slaapkorreltjes bij haar oog, die mag je altijd weghalen, want ja, dat helpt haar, dus prima. Pootjes schoonmaken toen met die vogelstront? Helemaal ok, prima te doen.

 

Lodewijk daarintegen is een halve gare en raakt overal nog steeds van in paniek. Maar goed, hij beet zelfs de dierenarts, die nog nooit door een konijn was gebeten en ze behandeld ook wilde en halfwilde konijnen. Ze zei het ook zo enorm verbaasd dat we allemaal moesten lachen. Angsthaas is het en zodra er paniek is, dan is het gewoon wegrennen en/of bijten. Om vervolgens weer terug te komen omdat er eten is 😅 , halve gare dat hij is, zodat je weer opnieuw mogelijkheid hebt om hem te behandelen. Enige reden dat hij een DrugsBunny is, is omdat hij die medicatie zo lekker zoet vindt.

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

37 minuten geleden, bunnyempress zei:

 

Ik geloof best dat Leeuw snapt wat goed voor hem is. Zeker omdat hij ook heel relaxt is met het schoonmaken en borstelen.

 

ik denk alleen wel dat het ligt aan hoe slim je konijn is.

 

Ik merk met Scarlett echt 100% dat ze slim is Ze herkent de kontjes check al maanden, dus hup, staartje omhoog, kan ik er beter bij. Ze heeft af en toe van die slaapkorreltjes bij haar oog, die mag je altijd weghalen, want ja, dat helpt haar, dus prima. Pootjes schoonmaken toen met die vogelstront? Helemaal ok, prima te doen.

 

Lodewijk daarintegen is een halve gare en raakt overal nog steeds van in paniek. Maar goed, hij beet zelfs de dierenarts, die nog nooit door een konijn was gebeten en ze behandeld ook wilde en halfwilde konijnen. Ze zei het ook zo enorm verbaasd dat we allemaal moesten lachen. Angsthaas is het en zodra er paniek is, dan is het gewoon wegrennen en/of bijten. Om vervolgens weer terug te komen omdat er eten is 😅 , halve gare dat hij is, zodat je weer opnieuw mogelijkheid hebt om hem te behandelen. Enige reden dat hij een DrugsBunny is, is omdat hij die medicatie zo lekker zoet vindt.

Hihi zodra ik Leeuw ruik en doekjes pak schiet hij ervandoor. Dat is het enige moment waarop hij totaal niet relaxt is. Is ook niet leuk zo.n natte lap tussen zijn pootjes. Maar idd voor de rest is hij echt super chill. 

 

Met stofzuigen zeg ik altijd oke Kleine 1, 2, 3 en bij 2 is hij er al vandoor en bij 3 komt Leeuw voor de stofzuiger staan. Wel makkelijk om uitstekende haren weg te zuigen. 😂

 

Ik denk idd ook dat hij zelf nu beter snapt wat niet goed voor m is. 

 

Jij hebt daar echt flinke mazzel mee dat Lodewijk het zo lekker vindt 🥰

Drugsbunny whats up doc😂

  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De buren hebben heel goed voor  de wabbits en Kip gezorgd 🥰

 

Eerste dag zag ik de buurvrouw stunten met het maatbekertje. Echt helemaal op de 40... Beetje bij ...kijken..beetje terug...toch weer beetje bij met 2 konijnen die helemaal dol werden van het wachten 🤪

 

Buurman was de eerste dag nog druk in de weer om Joepie de poepies weg te ruimen maar ik had hem al gezegd dat dat niet hoefde. Ruim ik zelf wel op..is net water naar de zee brengen.

 

En toen konden ze Kip niet vinden 😱 paniek paniek want misschien was de deur niet goed gesloten. Nou kennen wij Kip natuurlijk en al zijn verstop plekjes als het gaat schemeren. Maar probeer dat maar goed uit te leggen waar exact🤪 de volgende dag zat ik smorgens vroeg kip te roepen via de cam. Geen reactie...dus kleine paniek begon ook bij ons...

En toen kwam buurman voor het ontbijt... En op dat moment vloog kip rondjes over hem heen en ging precies voor de camera staan. Ik ben hieeeeer hoor 😊

 

Buurman blij en wij blij. Maar het was zo heet in de kamer en meneer ging natuurlijk niet zijn kooi in. Vangen durfde hij niet en vonden wij ook geen goed idee. Kan makkelijk iets fout gaan als je niet weet hoe je een vogel moet pakken. Maar ik zei dat hij maar wat extra zaadjes in zijn bakje moest doen. Buurman ging weer naar beneden en 5 minuten later Kip in zijn kooi. Snel naar buuf geappt en daar kwam ze aanstormen en kon het kooitje dicht doen en alles open zetten. 

Moest zo lachen toen ze een vreugde dansje deed voor de cam😂😂

 

Elke avond even teruggekeken en om de 2 uur of zo live gekeken hoe het ging. Ze waren erg lief en netjes.

Laatste 2 dagen heeft buurvrouw brokjes uit de hand gegeven en kon ze de kleine beetje aaien (haar favoriet. Border collie noemt ze hem) en Leeuw lekker kunnen krabben aan zijn kont. 3 keer per dag zat ze zeker een half uur bij hun en met Kip aan het praten. 🥰

 

En nu we terug zijn en ik voer in het bakje doe komen ze eerst naar mij om uit de hand te eten. Dus ik hou een paar brokjes apart. Dat ritueel houden we erin 🥰 

Dochter kon Kip natuurlijk gelijk zonder probleem pakken en ze hebben nog geknuffeld samen. Kip knuffel manier is ... Lekker wiebelen(als in het badje) en kusjes geven (keihard in haar lip bijten en dan koppie er tegen aan) 

Toen ze daarna de nijnjaas wilde knuffelen kreeg ze een harde stamp en een zachtere stamp en waren ze achter de bank verdwenen 🙄 

Wat een welkom 😂 Daarna was alles gelukkig weer koek en ei. 

 

 

  • Vind ik leuk 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

Slaap tijd voor Kip. 1 van zijn verstop plekjes 🤪 Dan zeg ik waar is Skippie nou? En dan hoor ik een heel schattig piep piep. Owww waar is Kippieeee? Piep piep en dan verstopt hij zich nog verder achter het blad met 1 oog tussen de opening. Daar gaat hij vandaag dus zijn slaapje doen tot dat het donker is en dan komt dochter met haar grote hand en graait m er zo uit. Kusje kusje , kusje terug en op zijn stok slaapt hij direct verder 🥰 IMG-20240826-192014.jpg

  • Vind ik leuk 3
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 9-4-2024 om 19:43, mammafelina zei:
Via postimage. Daar kun je de foto.s uploaden en dan via delen zie je allemaal links (niet te verwarren met Lynx of de richting 😜) ik gebruik dan de directe link. Die kopieer ik en zet m hier neer bij andere media.

thxxx ik zal tis proberen 🤣

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De koning op zijn troon (oke mijn schoot hihi) met de stofzuiger. Lekker chill😇

 

Kleine ook gedaan maar minder chill en kon geen foto maken hihi. Maar ook hij heeft geen losse plukken meer. 

 

Echt ideaal, stofzuiger op minimum. Weinig herrie en genoeg zuigkracht om die plukken weg te krijgen. 

Zou een hit zijn om een borstel uit te vinden waar de zuiger op kan. 

 

IMG-20240902-WA0001.jpg

  • Vind ik leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Lappie2 zei:

De koning op zijn troon (oke mijn schoot hihi) met de stofzuiger. Lekker chill😇

 

Kleine ook gedaan maar minder chill en kon geen foto maken hihi. Maar ook hij heeft geen losse plukken meer. 

 

Echt ideaal, stofzuiger op minimum. Weinig herrie en genoeg zuigkracht om die plukken weg te krijgen. 

Zou een hit zijn om een borstel uit te vinden waar de zuiger op kan. 

 

IMG-20240902-WA0001.jpg

En terwijl ik dat typte.... dacht ik ooooow wacht even er is een opzet borstel voor de stofzuiger 🙈😂😂😂 Dat ga ik de volgende keer gebruiken hihi. 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, bobbyonthefloor zei:

Wat een schattige foto🥰

Ik wil hem elke dag knuffelen ons doetje  alleen zit ik dan meteen met een lading haar over mijn gezicht hihi.

Vanmorgen knuffelde ik hem zonder extra gezichts haar 💪 Wel wat natuurlijk. En de kleine dacht ow dat is leuk en mocht m ook even knuffelen en hij gaf kusjes terug🥰 om vervolgens vol binkies weg te rennen🤣

Leeuw geeft nooit kusjes😐 alleen als zijn kont gekrabd wordt likt hij aan de krabbende hand zo van ...ga door en niet stoppen. Koning. 

 

 

 

 

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Even live kijken hoe het met de beestenbende is... 

IMG-20240905-115831.jpg

Schrok even flink 😰

Gelijk terug gekeken. Zeker 5 minuten aan het wassen... En een flop erachteraan. Oefffff gelukkig😇

Nu is hij wakker en zijn ze beiden uit het zicht😂😂

En Kip heeft een rol wc papier gevonden waar hij druk mee is🤣

 

 

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 op de pot en de ander speelt verstoppertje...

 

1 oog 

 

IMG-20240906-091029.jpg

 

 

En vervolgens een kleine kiekeboe. 

 

IMG-20240906-091013-1.jpg

 

 

En wat er daarna gebeurde ....geen idee, maar in 1 seconde vloog de witte doos omhoog en schoot hij als een malle de tunnel in. Tegelijkertijd vloog de pot zitter de andere tunnel in en begonnen ze samen om en om te stampen 🙄 Kip achter me te schreeuwen want hij was weer van hun geschrokken en ik een halve hartaanval door die 2 gekken 🤪 

Minuut later kwamen ze allebei mijn kant op voor een aai alsof er niks gebeurt was.... 

 

 

  • Haha 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag voor het eerst in 3 weken of zo maar 20 graden, geen zon en reeegennnnipv volle zon en 32c🥳 Direct vanmorgen vloerisolatie uit het dakraam gehaald en alles naar het balkon gegooid voor de grote schoonmaak. 

Alle 3 de jongens direct blij met extra licht uit het dakraam. Heerlijk koel in de kamer. Was echt zooo heet dat ik alleen deed wat moest daarboven maar het echte schoonmaak werk was niet te doen🥵

 

Dus vandaag kon het eindelijkkkk😇

 

Hun plek werd natuurlijk steeds ruimer en daarna steeds kleiner omdat ik die kleden naar buiten gooide... Lavaaaa😳

 

Zomerhuisje eruit gegooid en wat veranderingen gemaakt.

 

Allemaal zoomies en helemaal happy die 2. Behalve poging om de tunnel te verplaatsen lieten ze alles netjes staan...🤞Kippie weer op zijn oude plek...

 

Alles weer heerlijk fris en fruitig. Flinke dweil erdoorheen. Ik dacht nog ow wat zal dochter blij zijn als ze straks thuis komt, want het was echt wel nodig. Normaal doen we dat elke week.

Al met al zo.n 3 uur zoet mee geweest met het nodige commentaar van Kip.

 

 

Ik loop naar beneden met mijn emmertje en sopje etc....

5 minuten later weer boven en 😱🤢🤢 Leeuw schijt 😵😵😵🙄🤐🤐🤐

 

Fris en fruitig was foetsie 😂😂

 

Foto,s van netjes....maar het fris en fruitige luchtje was er af .....

 

Zitten ze hoor...ieder op hun eigen pot. In iedergeval deed hij het netjes op de wc. Min punten voor de timing en lucht..plus puntje voor het toilet gebruik. 👍

 

Ik had nog plastic Sisi bekertjes waar Lappie altijd kunstjes mee deed en dacht ow die kan ik wel gebruiken voor de jongens misschien...

Ik zette ze neer en deed er een brokje in. Lappie pakte dan altijd de rand en kieperde het bekertje op zijn kop en zette hem netjes in het andere bekertje en begon dan zijn snack op te knabbelen.

De kleine ... Ow leuk er zit wat in...koppie er helemaal in en koppie omhoog...huh wie heeft het licht uit gedaan??? En ook gewoon heel onozel zo blijven zitten met die kop omhoog...waarschijnlijk nog bezig om het brokje te krijgen ghighi.

 

Rustig trok ik het van zijn koppie af en probeerde uit te leggen hoe het moest. Naaaaah das me te veel werk en boem bekertje om. ... Tja zo kan het ook natuurlijk🤦

 

IMG-20240909-204723.jpg

IMG_20240909_204523.jpg

 

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .