Ga naar inhoud

Kushi en Micha


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)
2 uren geleden, happy211 zei:

Hoe goed is Micha 's nachts op de camera beelden te zien? In het filmpje van het hooi touwtrekken is hij wel goed te zien, maar misschien was dat tijdens schemer ipv echt donker?

Nope dat was net na middernacht. Hij is alleen slecht te zien als hij achterin de ren ligt te slapen en zijn oog/ogen niet in beeld is. Dan is het zoeken naar een zwarte vlek. Of buiten beeld, dan zie je hem ook niet. Maar hij heeft zijn vaste slaapplekjes dus meestal kan ik hem wel vinden

aangepast door Cheeta26
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Gisteren hebben we ze opgehaald van het pension. Ze hadden al groente gehad dus hoefden 's avonds alleen maar nog de avondbrok en een lijnzaadbrokje. Nou heb ik de brokjes en gedroogde kruiden geportioneerd meegegeven en had dus uitgerekend dat ik tekort kwam met de brokken tegen de tijd dat we weer thuiskwamen. Dus vóór onze week weg heb ik een nieuwe zak Science Selective gehaald. Open ik gisteren die nieuwe zak om te voeren, haalt Kushi na 1 brokje haar neus ervoor op. Micha at het wel. Lijnzaadbrokje namen ze ook aan. Vanmorgen wilde Kushi ook niet en Micha stopte na een paar brokjes. Kruiden en hooi eten ze wel.  Dan schiet ik gewoon meteen in de stress want het is een zak van 1,5 kilo waar ik ruim een maand mee doe hè. Niet goedkoop ook Ik heb het nagevraagd bij de pensionhoudster maar die zei dat ze altijd allebei kwamen als ze brokjes gaf en bleven eten tot het op was.

 

Kushi kan het wel hebben, die is nu weer  te dik. Maar ze hebben het wel nodig. Niet fijn thuiskomen zo. Ik heb maar de helft gegeven vanmorgen, dat doe ik altijd als 1 van de 2 niet normaal doet. Nieuwe zak maar kopen dan maar?

 

Ze doen verder normaal, voor zover je het normaal kan noemen nadat ze in een pension in een (denk ik) stil dorp weer terugkomen in onze drukke thuisomgeving. Waar ze normaal weinig moeite mee hebben

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

Altijd lekker als ze opeens moeilijk doen 😞. Ik zou denk ik als je thuis bent, over de dag verspreid een paar keer wat aanbieden of strooien. Mogelijk zijn ze gewoon even van de leg, vanwege de trip, vanwege de geluiden etc. Ze eten nog wel hooi/kruiden/groenvoer dus er is niet gelijk een noodsituatie. Hoe vervelend het ook is.

 

Je kan ook smokkelen en wat kruiden over de brok heen strooien, kijken of er dan wel wat meer met smaak wordt gegeten. @Lappie2 heeft ook vaak eten weigeraars, die dan vervolgens een paar dagen later hetzelfde voer weer eten. Vooral als 1 konijn ophoudt met eten, wil het andere konijn nog weleens volgen. 🤐. Dus ik zou zeker de zak nog niet weggooien.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja ik heb de kruiden bij de overgebleven brokjes ingedaan. Normaal gaat het 's avonds meteen op en haal ik de bak weer weg. Overdag staat de bak er wel omdat ze van de kruiden niet alles tegelijk opeten. Ik ga nu nieuwe groenten voor ze halen (had ik ook meegegeven) hopelijk doen ze daar niet moeilijk over vanavond.  Bij mij krijgen ze rond 19.00 uur groenten. In het pension tussen 13.30 en 14.00 uur. Zij geeft al brokken 's morgens tussen 6 en 7 's morgens. Ik voer pas om 9 uur. Vorig jaar zaten ze daarom wat vroeger om brokken te zeuren maar dat deden ze nu niet.  Kushi was gisteren ook weer heel sloperig aan het hok. Uiteindelijk maar een pluk hooi op de knaagplekken verspreid om ze af te leiden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ooooow hou op schei uit😱🤣

Stelletje pompommetjes 🙈

 

Het is nu zelfs zo dat ik de Versele lage heb gemixt met wat er nog over was van de Beaphar (Nog steeds dezelfde zak en heel weinig) en die paar brokjes zoeken ze nu als eerste op. Hoe ouder hoe beter? 🙈

 

Het is idd zoals bunnyempress zegt .  De 1 volgt de ander... 

 

Omdat ze toen echt niet aten ben ik maar wat gaan mixen zodat ze in iedergeval wat aten. En idd ook kruiden erbij en wat ander voer(7 kleuren kak bij Leeuw natuurlijk maar in iedergeval aten ze) 

 

 

Volgende bestelling weer Beaphar. Ik blijf het maar mixen. Tot nu toe geen problemen meer gehad🤞🙏🤞🙏🤞

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

Het was inderdaad een gevalletje verontwaardigde konijnen, toen ik groenten ging geven waren de overgebleven brokjes op. Maar omdat ze zo gevoelig zijn hè. Ga je meteen denken ligt het aan het Kushi's gebit omdat ze toch wat langere kiezen had tijdens de vaccinatie maar niet urgent? Om 7 uur stonden ze met zijn tweeën voor het gaas te koekeloeren en aten ze lekker groenvoer. Net kwamen ze weer aanhollen zoals gewoonlijk en ging alles op. Staat Micha al in het hok voor die ene pluk kruidenhooi die ze krijgen 's avonds.

 

Konijnenlogica. 

aangepast door Cheeta26
  • Vind ik leuk 1
  • Haha 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat ze weer goed eten. Echt konijnen logica dit idd.

Ik ben blij dat ze beide echt graag eten, dus zelfs als ze verontwaardigd zijn krijg ik alleen maar kontjes te zien en blijven ze wel gewoon alles eten 😛 En ze zijn redelijk vergevingsgezind hier. Nooit langer dan een paar minuten irritatie.

  • Vind ik leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

18 uren geleden, Cheeta26 zei:

En ik spam effe lekker door.

Hahaha dat bekkie. Het lijkt wel een kind dat een dropveter eet.

Ik ga dat ook maar eens doen. De witlof snij ik eigenlijk altijd in stukjes. Halve witlof per avond maar dit is misschien ook wel leuk. De rest zoals paardenbloemen laat ik wel in tact.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

De witlof blaadjes gaan in de lengte door de helft hier en de komkommer in plakjes. Als ik die intact laat dan is de kans te groot dat vooral Micha het niet goed vast kan houden en het op de grond laat vallen. Zit nogal veel vocht in die groentes en als het dan tussen de klinkers op het zand valt is het niet lekker meer want ieuw zand. Moet ik het eerst weer afspoelen, dus de ren uit en kans dat ik ze weer terug de ren in moet sturen. Haha

aangepast door Cheeta26
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die vraathazen van mij vinden het helemaal niet erg als er zand of aarde op zit. Wordt ook nog gegeten.

 

Alleen Lodewijk is echt altijd een beetje dummy met groenvoer. Niet goed ruiken wat het is denken we, omdat hij afgeleid is, dus als het niet ergens 'open is', dan merkt hij niet wat het is. Dus zet ik altijd even een nagel in de bosbes bijv. zodat hij weer denkt: "Hey bosbes!". We grappen ook weleens dat hij graag een voorproever heeft, want als Scarlett het in haar bekkie heeft en er al half op kauwt, dan wil hij dus dat stuk hebben, zeker als hij die van hem weer ergens heeft laten vallen en niet meer weet waar. Gaat hij proberen van haar te jatten. Soms laat ze het vallen en pakt ze gewoon wat anders, soms vreet ze het zo snel mogelijk zelf ook nog op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inmiddels staat hier de ziekenboeg boven op een kamer voor in huis. Micha wilde vanmorgen niet eten en was zichzelf niet. Ciseral en Meloxydil erin en dierenarts om raad gevraagd. Die zegt breng maar dan kijken we hem tussentijds na. Godzijdank is het maandag, de vorige 2 keer dat ie een gasbuik had was het 's avonds en een keer op zondag. Patrick had zelfs een poging gedaan tot masseren want wij dachten gasbuik. Buik was bij dierenarts echter soepel en maag was leeg. Bleek een haak op de kies te hebben dus toestemming gegeven om meteen te laten behandelen.  Hij heeft daar dwangvoer op want kon niet uit de camerabeelden opmaken of ie vanmorgen vroeg nog hooi gegeten had. Heeft inmiddels wel 2 sprietjes hooi en 2 blaadjes appeltak op. Het begin is er.. hopelijk zet de trend zich door. Gisteren is er al wat minder hooi gegeten en vond hem de laatste dagen wat rustiger.  Maar was ook erg warm van de week dus dan zoek je het daarin

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Kushi maakt haar eigen uitdagingen.

 

Gaat weer goed hier. Etmaal ziekenboeg, at vrij snel weer alles behalve brokjes. 3 keer brokjes weigeren allebei uit protest. Erna was er niks meer aan de hand. We weten wel zeker dat hij ondertemperatuur had en een gasbuikje, maar ergens tussen de massage, de snugglesafe en de autorit naar de dierenarts is die opgelost. Vanmorgen was hij weer lekker binkies buiten beeld aan het maken en Kushi deed weer  zoomies

  • Vind ik leuk 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

20240730-183022.jpg

Het is warm dus natuurlijk gaan we na het hooi eten lekker tegen elkaar aanliggen in de hooitoiletbak

 

IMG-20240730-WA0006.jpg

Je kan ook nog relaxter gaan liggen waardoor het eng is. (Serieus, het is dat ik haar zie dromen en de buikjes op en neer zie gaan) 

 

Konijnenlogica

  • Haha 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .