Bobbi_ Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Hoi, laten jullie je binnenkonijnen buiten spelen in de winter? Met de sneeuw (flinke kou) zitten ze natuurlijk binnen, maar nu is het 7 graden en het zonnetje schijnt dus twijfel ik. Hier binnen is het 20 graden. Zou het kwaad kunnen om even een uurtje buiten te spelen? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Ik zou het niet doen. Het lijkt erg lekker weer nu inderdaad, maar ik zou als maatstaaf nemen: zou jij nu zelf in een t-shirt zonder jas een uur buiten willen zijn? Aangeraden wordt om alleen te wisselen bij een verschil van ongeveer 5 graden. Is het dus in het voorjaar lekker zonnig en 15 graden, dan kan het wel. Maar nu is het nog te koud. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobbi_ Geplaatst: 27 januari Auteur Delen Geplaatst: 27 januari Dacht ik idd ergens al wel, maar misschien kon het bij nijntjes geen kwaad. Maar logisch wel ja. Bedankt voor je reactie! Wacht ik nog even en laat die lente maar komen 😅 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
happy211 Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari Aanvulling: de reden waarom het wordt afgeraden, is omdat een grote overgang van temperatuur ren aanslag is op de weerstand. Wat betekent dat je konijnen vatbaarder zijn voor ziekte. De kou zelf maakt ze niet direct ziek, maar als ze bijvoorbeeld een bacterie of parasiet krijgen, dan kan het lichaam zich daar minder goed tegen verdedigen. Net als bij ons, een dip in de weerstand kan ervoor zorgen dat we ziek worden van het verkoudheidsvirus. 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobbi_ Geplaatst: 27 januari Auteur Delen Geplaatst: 27 januari Duidelijk, heel erg bedankt voor je heldere uitleg. En ach binnen is het ook nog leuk 😉 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
To van de Veluwe Geplaatst: 27 januari Delen Geplaatst: 27 januari 4 uren geleden, Bobbi_ zei: En ach binnen is het ook nog leuk Bij mij zonnen ze buiten achter het plexiglas. Kunnen ze bij jou binnen achter de ramen 'zonnen'? Dat vinden ze ook al lekker. Direct in de zon gaat bij mij ook nog niet. Ik vind trouwens al best veel haar in de ren. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobbi_ Geplaatst: 27 januari Auteur Delen Geplaatst: 27 januari Klopt hier ook lekker chillen bij het raam, maar op avontuur in de tuin is ook wel erg leuk. De ene naar de andere binky 🥰 Vooral als het weer langer geleden is. Maar nog even geduld. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
bobbyonthefloor Geplaatst: 28 januari Delen Geplaatst: 28 januari Ik duim met je mee naar een vroege lente😁 Hoewel het eigenlijk beter is dat het nog een aantal weken flink koud wordt. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Bobbi_ Geplaatst: 28 januari Auteur Delen Geplaatst: 28 januari Ja voor de natuur zeker wel, het weer is zo door de war de afgelopen jaren. We gaan het zien! 1 Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten