suus1 Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 hoi, in ons nestje konijntjes zitten er nu twee waarvan er een hele klodder poep onder hun kont hangt.ik heb al wel wat weggekregen maar ik krijg niet alles los.moet ik ze nu met hun kont in lauw water zetten om het los te weken of zou er iets anders aan de hand kunnen zijn ?ze zijn wel heel levendig en ze eten ook goed.wie kan mij antwoord geven??? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
merelvandijke Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 het is belangrijk dat je het weghaalt, ander kan de anus dusdanig verstopt raken dat keutelen helemaal niet meer mogelijk is.. je kan het beste met lauw water het weghalen, zorg wel dat je je konijntje goed droogt. van blindedarm keutels is het de bedoeling dat ze het opeten, als ze dat niet doen krijgen ze misschien te veel eten of zijn ze misschien ziek. maar dat hoeft niet, even in de gaten houden dus.hoe oud zijn de konijntjes? Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
suus1 Geplaatst: 28 maart 2008 Auteur Delen Geplaatst: 28 maart 2008 ze zijn nu 4 1/2 week oud.ze hebben wel van de week een stukje witlof met hun moeder samen gegeten .zou het dat ook kunnen zijn?? dat ze daar niet tegen hebben gekunt?verders eten ze allee maar sience selective korrels. en hooi Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
merelvandijke Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 ik weet niet hoeveel witlof ze hebben gehad, en of ze eerder groente hebben gehad, maar ze kunnen daar best diaree van gekregen hebben. wat je daartegen moet doen weet ik niet zo goed, dat laat ik liever aan aandere BB'ers over, voor ik verkeerde dingen ga zeggen. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
De-Lionlopjes-gek Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 wat wegen ze? Ik heb zelf een nestje van dezelfde leeftijd. Ze wegen nu tegen de 400 gram. 2 kwamen er niet goed mee kregen ook plakpoep en ben daarmee naar de da geweest. Blijkt toch dat ik ze moet bijvoeden en ze krijgen anti coccidiose allemaal. En groenten eten ze wel volop mee hier hoor. Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Mireille Geplaatst: 28 maart 2008 Delen Geplaatst: 28 maart 2008 de leeftijd waarop ze gaan overschakelen langzaam van melk naar biks kan darmproblemen geven zoals plakpoep.Kont goed schoon maken en in de gaten houden Link naar reactie Delen op andere sites Meer opties om te delen...
Aanbevolen berichten